EXCEL DOSYA MENÜSÜ
Basit bir konu ancak sürüm sürüm değişen bir menü çünkü excel 2010dan önce office amblemi içeren sol üstte yer alan bir menüydü. Excel 2010 ile beraber bu menü değişmiştir. Ve yeni başlayanlar için faydalı olacaktır.
Bu Yeni Dosya Menümüz belirttiğim üzere Excel 2010 ile beraber yeni menü görüntüsü olan Backstage görüntüsü olarak gelmektedir. Backstage görüntüsü ile beraber Yeni Dosya Menüsünü bakarsak bildiğimiz çoğu şeyi burda görebiliriz.
DOSYA menüsüne tıklayalım burda sol menüde yer alan ögelere bakacak olursak En Son dediğimiz öge Excel 2010 da solda ki menüde yer alıyordu ancak excel 2016 ile beraber Dosya menüsündeki aç kısmında görülür. En Son ögesi ne işe yarıyor derseniz Excel'deki son kullandığımız çalışma kitaplarını son çalıştığımız windows klasörlerini görebiliriz.
![]() |
En Son |
Yukarıda görmüş olduğunuz görüntüde En Son ögesi DOSYA menüsünde ki AÇ kısmındadır.
Görüntüyü inceleyecek olursak bir kaç pratik ögeye değinmek istiyorum.
ADOBE PDF OLARAK KAYDET ögesi excel de hazırladığımız herhangi bir çalışmayı pdf olarak kaydetmemize olanak sağlayan pratik kullanışlı bir ögedir. Aynı zamanda DIŞA AKTAR ögesi ile de beraber pdf olarak kaydedebiliriz. Bunun için bir iki tıklama biraz karıştırma ile çözebilirsiniz.
PAYLAŞ ögesi ise çalışmanızı pratik bir şekilde E-POSTA ile gönderebilirsiniz. Aynı zamanda buluta kaydederek güvenli bir şekilde istediğiniz bir ortamdan çalışmanıza ulaşabilirsiniz.
İlk konumda anlattığım Menü Şeridi Kullanımı ile alakalı üzerinden biraz geçtiğim SEÇENEKLER ögesi de yararlı bir ögedir. Seçenekler menüsünde kaydetme, dil, yazım denetleme ve şeridi özelleştir vb. ögeleri ile excel i kendi kullanımınız için daha pratik hale getirebilirsiniz.
Toparlayacak olursak yeni Backstage görünümü ile Yeni Dosya Menüsünü anlatmış olduk. Ancak burada yazılan bilgiler sadece bir fikir sahibi olmanız içindir. Bu şekilde basit konuları uğraşarak daha da pekiştirebilir ve akılda kalıcı olmasını sağlayabilirsiniz.
Saygılarımla...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder